۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۳۶۳۵۸
در نطق وکلای ملت مطرح شد؛

موشک باران عین الاسد نشانه اقتدار نظام بود | لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی

موشک باران عین الاسد نشانه اقتدار نظام بود | لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر لزوم تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی در دوران کنونی تاکید کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه یکم بهمن ماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی وکلای ملت به شرح ذیل است:

مجلسی قوی و اثرگذار را با رای به تعهد، توانمندی و عملکرد افراد مطالبه کنید

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: این شهید بزرگوار تمام وجود خود را صرف امنیت ایران و کشور‌ها و ملت‌های مظلوم کرد و مزد ایمان راسخ خود به خدمت به مردم را از خداوند متعال گرفت؛ خون پاکش باعث رسوایی انسان‌های خبیثی مانند ترامپ خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: شهید قاسم سلیمانی در سنوات گذشته به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثار‌الله ارتباط عمیقی با ایثارگران هرمزگان داشته و این ارتباط تا قبل از شهادتش برقرار بود؛ ایشان علیرغم مشغله‌های فراوان هیچ‌گاه رزمندگان و خانواده شهدا را فراموش نکرد.

وی با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و در مراسم تشییع پیکر سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: درود بر شرف و غیرت این مرد بزرگ؛ مطمئن هستیم با اراده الهی انتقام سختی به دست توانمند حاج قاسم‌ها از آمریکا گرفته خواهد شد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری وقوع سیل خانمان‌برانداز در استان‌های سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از هرمزگان به ویژه شهرستان‌های جاسک و بشاگرد، گفت: صحنه‌های سیل دل هر انسان با وجدانی را به درد می‌آورد؛ متاسفانه به زیرساخت‌ها در این مناطق توجه نشده و بارندگی‌ها باعث شد تا مردم محروم شاهد ویرانی‌ها باشند در این رابطه دولت موظف است وضعیت راه‌ها و پل‌ها را سامان دهد.

مرادی یادآور شد: مردم همیشه امیدوار به سپاه پاسداران هستند و امنیت خود را در کشور در مواجهه با تهدید دشمنان خارجی و قرار گرفتن در حوادث غیرمترقبه در داخل و آرامش خود را مرهون حضور سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح می‌دانند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در تذکری به دولت و رئیس جمهور، گفت: به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه و رسیدگی به مردم در جزایر عمل شود، زیرا مردم در جزایر زندگی سختی را می‌گذرانند و در این نقاط حساس و استراتژیک مرزداران خوبی بوده و هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان خطاب به مردم، ادامه داد: به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، حضور پرشور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و شرکت در انتخابات یعنی استقلال کشور، مشارکت در سرنوشت و مجلس کارآمد که با رأی خود به تعهد، توانمندی و عملکرد افراد، مجلسی قوی و اثرگذار را مطالبه کنید.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم استان هرمزگان با بیان اینکه ۴ سال از خدمت به شما گذشت، گفت: شما در این مدت به بنده یاد دادید که توانمند، مهربان، دلسوز و سختکوش هستید بنابراین بنا به همه مهربانی‌های شما تا عمق جان در کنارتان هستم.

امروز باید حداکثر قدرت را در دنیا داشته باشیم

احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در پارلمان در نطق میان دستور ضمن تسلیت ایام فاطمیه، جان باختن مسافران هواپیمایی اوکراین، گفت: تعدادی از هم‌وطنان کرمانی در مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی دار فانی را وداع گفتند ضمن عرض تسلیت از مقام معظم رهبری درخواست دارم آن‌ها را همانند جان‌باختگان حادثه هوایی در زمره شهدا قرار دهند.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا در جنایتی هولناک و با نقض همه قوانین بین‌الملل حاج قاسم سلیمانی عزیز را به بهانه واهی پیشگیری از جنگ و کشته شدن آمریکایی‌ها به شهادت رساند. حاج قاسم عزیز این شهادت مبارکت باد، زیرا جز این برای تو که عمری را در مجاهدت گذراندی سزاوار نبود.

وی تصریح کرد: سردار عزیز نباید با گلوله یا ترکشی ناشناس و نامعلوم به شهادت می‌رسید، وی بایدهمانگونه که خود می‌خواست تمام ذرات جسمش درگیر شهادت می‌شد و باید به دست شقی‌ترین انسان‌ها به شهادت می‌رسید که همه آزادگان عالم برایش بسوزند.

حمزه یادآور شد: بنا بر فرموده رهبر عزیز، سردار سلیمانی جهادی بزرگ نمود و حق تعالی شهادتی عظیم و بزرگ را نسیبش کرد. تشییع جنازه پر شکوه این سردار گرامی در عراق و ایران نشان داد که آزادگان عالم در قلب و جان مردم جای دارند. کدام نظامی را در عالم می‌توان پیدا کرد که چنین جایگاه عظیمی در نزد مردم داشته باشد. شهادت وی را به خانواده، رهبری معظم، ملت بزرگ ایران و همه هم رزمان ایشان تبریک و تسلیت می‌گوییم.

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: شهید قاسم سلیمانی خطرناک‌تر از حاج قاسم است و این را خواهی دید. همچنین اگر حمله پیش‌دستانه را در قوانین بین‌الملل مجاز می‌دانید آیا سفارتخانه‌های شما در منطقه دیگر امن خواهند بود؟ سفارت‌خانه‌های پیرامون ما محل توطئه قتل و کشتار مردم بی‌گناه است آیا ما مجاز به انهدام آن‌ها هستیم؟

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا مراکز و پایگاه‌های نظامی، کشتی‌های جنگی شما در منطقه برای خیرخواهی مستقر شده‌اند یا برای ضربه و لطمه به ملت‌ها و تامین منافع نابحق آمریکایی‌ها؟ آیا ما را مجاز می‌دانید تا در حملات پیشگیرانه همه آن‌ها را منهدم کنیم؟

وی تصریح کرد: آیا شما که هواپیمای غیرنظامی ما را هدف قرار می‌دهید و هم وطنان عزیز را به خاک و خون می‌کشید نمی‌دانید روزانه ده‌ها فروند هواپیمای مسافری آمریکایی از مرز‌های مجاور ایران عبور می‌کند و بعضا فرمانده‌هان تروریستی شما را جابه‌جا می‌کند، آیا ما مجاز به ساقط نمودن آن‌ها هستیم؟

حمزه یادآور شد: مسئولان عالی رتبه نظامی اسلامی این رفتار‌ها نشان می‌دهد ما حداکثر قدرت را در دنیا امروز باید داشته باشیم تا مردم را از این رفتار‌های ددمنشانه محفوظ بداریم. اگر امروز از جنگ افزار‌های هسته‌ای برخوردار بودیم قطعا شاهد چنین رفتار سبوعانه‌ای از سوی ترامپ، این خوک کثیف نبودیم لذا پیشنهاد می‌کنم حال که اروپا هم از تعهدات خود سر باز زده هر چه سریعتر از NPT خارج و انفجار‌های شکاف هسته‌ای و جوش هسته‌ای را انجام دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید به دنیا اعلام نماییم که به باشگاه قدرت هسته‌ای پیوستیم، قطعا این امر برای ملت ایران مصونیت آفرین است. همچنین ساخت موشک با بُرد بلند و دارای ظرفیت قابل حمل کلاهک‌های نامتعارف را باید در دستور قرار دهیم، زیرا این حق طبیعی ما است و نباید از آن چشم پوشی کنیم.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی خطاب به سردار سلامی، گفت: نمایندگان مجلس و همه ملت ایران از شما و همه دلاوران سپاه سرافراز بابت سیلی محکم به قاتلین سپهبد شهید سلیمانی نهایت تقدیر و تشکر می‌کنیم. سپاه هیمنه پوشالی آمریکا را فرو ریخت، اما این کافی نیست.

وی تصریح کرد: حاج قاسم قلب و روح ملت مبارز عالم و به ویژه کرمانیان بود. همه ما مردم کرمان سرباز تحت امر حضرت عالی برای گرفتن انتقام حاج قاسم عزیز هستیم، اگر همه ما هم شهید شویم ابایی نداریم اگرچه می‌دانیم مجاهدان فی سبیل الله در اقصی نقاط عالم در پی انتقام سخت هستند، اما به نیابت از ۳ میلیون مردم کرمان برای هر کسی که ترامپ ملعون را در هر زمان و مکانی از دنیا به قتل برساند، ۳ میلیون دلار جایزه تقدیم خواهیم نمود.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم یادآور شد: ما کُشتن ترامپ و همه کسانی که در شهادت حاج قاسم عزیز نقش داشتند را حق خود می‌دانیم. رفته سردار نفس تازه کند برگردد/، چون ظهور گل نرگس بخدا نزدیک است.

برجام تجربه روشن و دقیقی پیش روی همه ملت‌های عالم قرار داد

محمد آشوری تازیانی رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در نطق میان دستور خود با قرائت آیه «رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَ اجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطاناً نَصِیراً» گفت: ضروری می‌دانم یاد و خاطره شهید دلاور خطه جنوب ایران حاج قاسم سلیمانی عزیر را که نام و یاد او همواره با تاریخ این سرزمین عجین خواهد بود گرامی داشته و به روان پاک این مجاهدان خستگی‌ناپذیر و همراهان شهیدشان درود بیکران نثار کنم که همانا نقطه صقل حاکمیت صلح و امنیت و ثبات در منطقه و رهایی بخش ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان از توطئه‌های عمیق و فراتصوری بود که کمترین وجه آن به قتل و خونریزی ملت‌ها و ابعاد دیگر آن متوجه نسل‌های بی‌‍سابقه‌ای است که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از خلق جریان‌های تروریستی دنبال می‌کردند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ضایعه تلخ و مصیبت بار سانحه هوایی اخیر و عزیزان از دست رفته در کرمان تسلیت عرض نموده و برای همه آنان از درگاه احدیت مغفرت و برای بازماندگان طلب صبر و سلامت دارم و امیدوارم تدابیری اندیشیده شود که دیگر شاهد بروز چنین وقایع تلخ و ناگواری در کشور نباشیم.

وی تصریح کرد: هرمزگان نیز چند عزیز از جمله دو پاسدار سرو قامت خویش را در سانحه کرمان و یک عزیز دیگر را در سانحه هوایی از دست داد که جای دارد از این تریبون برای آنان علو درجات الهی و برای همه بازماندگان صبر و اجر طلب می‌نمایم.

آشوری خاطرنشان کرد: ترور سردار سلیمانی حماقت بزرگ سردمداران کاخ سفید بود و اگر چه دولتمردان آمریکایی رهایی از منجلاب داخلی چنین جنایتی بزرگی را رقم زدند، اما آثار و عوارض این اقدام تروریستی آنچنان عواقبی را متوجه آمریکایی‌ها خواهد کرد که برآورد آن در ابعاد استراتژیک و ژئوپلتیک میسر نیست، چرا که خون سردار رشیدمان به عنوان منبع الهام بخش برای تمامی جریان‌های مقاومت و ملل آزاده منطقه و جهان بدل شده است که نمایان شدن ابعاد آن هنوز در ابتدای راه است، آتشی که آنان با به شهادت رساندن فرمانده عزیزمان روشن کردند دیگر با دست آن‌ها خاموش شدنی نیست، خون این شهید بزرگ فرصتی تاریخی در اختیار جریان مقاومت قرار داد تا با افزایش قدرت بازدارندگی به دفع تهدیدات و خلق فرصت‌های جدید بپردازد.

وی افزود: امروز رفتار بزدلانه سران کشور‌های اروپایی در موضوع برجام و عدم پایبندی آنان به برجام به دنبال خروج آمریکایی‌ها از این معاهده نشان داد غرب قابل اعتماد برای مذاکره نیست و تنها ابزار مذاکره را برای تعدی هر چه بیشتر به حقوق ملت‌ها و عقب نگه داشتن آنان می‌‎خواهد، برجام تجربه روشن و دقیقی پیش روی همه ملت‌های عالم قرار داد و عدم پایبندی غربی‌ها به مفاد این توافق چشم‌انداز مطلوبی از صلح و امنیت و اعتماد در جهان را نوید نمی‌دهد.

آشوری اظهار کرد: اروپایی‌ها اگر ذره‌ای به آنچه خودشان در تدوین و امضای آن نقشی موثر داشتند ارزش قائل بودند در برابر رفتار‌های یک جانبه آمریکا سر تعظیم فرود نمی‌آوردند و اکنون این توافق را تا مرز نابودی نمی‌کشاندند. برجام سند روشنی پیش روی همه ملت‌هایی است که در حال و آینده ممکن است بخواهند در موضوعات مختلف به پای میز مذاکره بنشینند این نتایج برای درج در تاریخ تجربیات تلخ، اما ارزشمندی است که آینده صلح و امنیت در جهان را به مخاطره خواهند انداخت.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، یادآور شد: هرمزگان استان سرشار از مواهب خدادادی است که از مزیت‌‎های آن در حوزه‌های مختلف گردشگری، بندری، دریایی، جزایر، نفت و انرژی، همجواری با دریا، درآمد‌های گمرکی و مالیاتی، استقرار صنایع بزرگ و کشاورزی و بسیاری از مزیت‌های دیگر بسیار گفته شده است، اما مردم این منطقه به سهم مطلوبی از این مزیت‌ها دست نیافته‌اند و کمبود زیرساخت‌های مهم در مقایسه با متوسط کشوری هرمزگان و هرمزگان‌نشینان را عمیقا رنج می‎دهد و برغم همه تلاش‌های صورت پذیرفته کُند بودن روند توسعه و عدم بهره‌مندی مردم از بسیاری از مواهب منطقه‌ای موجب شده تا جوانان احساس سرخوردگی کرده و از این شرایط گله‌مند باشند.

آشوری افزود: مردمان هرمزگان نجیب، پر مهر و صبور هستند، اما این صفات شایسته دلیلی بر آن نیست که ما قدرنشناسی کرده و امورات مردم را به فراموشی بسپاریم تا بسیاری از خواسته‌های به حق مردم رنگ و بوی کهنگی به خود بگیرد. انتشار این است که دولت برای رفع مشکلات مردم هرمزگان و سرعت بخشیدن به توسعه هرمزگان ظرفیت‌های به وجود آمده در قوانین مصوب در راستای تحقق عدالت و رفع تبعیض‌های موجود استفاده نماید و اقدامات موثری انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: رهایی کشور از خشکسالی‌های مستمر ۱۸ ساله ظاهرا شرایطی متفاوت از بارش‌ها در نقاط مختلف کشور را نوید می‌دهد، اما بی‌توجهی به زیرساخت‌های مرتبط با این بخش موجب بروز خسارت‌های وسیع به مردم نقاط مختلف کشور شده است که به تازگی در سیستان و بلوچستان و هرمزگان سبب ویرانی منازل مردم، نابودی راه‌ها و تلف شدن هزاران دام مردم شده است، ضروری است تا دولت به سرعت حجم خسارات را برآورد نموده و نسبت به جبران خسارت مردم اقدام و برای ایجاد زیرساخت‌های مطمئن در این مناطق تا رساندن آن‌ها به متوسط بهره‌مندی کشوری اقدام کند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نجابت و مهر مردم پرسخاوت بلوچ نباید آثار و ابعاد این سیل ویرانگر را به فراموشی بسپارد، تواضع این مردم سبب شده تا آثار و خرابی‌های این رخداد کمتر به تصویر کشانده شده و به رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما لازم است تا بهبود شرایط در مناطق سیل‌زده در امر اطلاع رسانی فعال بوده و صدای مردم این خطه را از میهن به گوش مسئولان برسانند.

ملت ایران پشتیبان رهبری است

محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که دی ماه ۹۸ پر از حادثه و اندوه برای ما بود، ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی برا ما بسیار سخت بود، اما حضور میلیونی و غرور آفرین مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی و همراهان وی به جهانیان ثابت کرد ملت ایران همچنان پشت سر نظام و رهبری هستند، این مهم را به ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری تسلیت و تبریک می‌گویم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حادثه جانباختن هموطنان کرمانی در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنانمان در حادثه هواپیمایی اوکراینی که سه نفر از آن‌ها از همشهریان ما بودند به ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه از همشهریان سقزی و بانه به دلیل اعتماد آن‌ها قدردانم که هشت سال بار سنگین وکالت خود را در مجلس شورای اسلامی به من سپردند، تصریح کرد: خداوند را شاکرم که وجدانم راحت است، زیرا برای خدمت به همشهریانم هرچه در توان داشتم انجام داده‌ام و کوتاهی نکرده‌ام. هر آنچه مطالبه به حق مردم بوده و انجام نشده به آن‌ها اطمینان می‌دهم تا حد توان پیگیری کرده‌ام و از تاخیر آن پوزش می‌طلبم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جناب آقای روحانی آیا قبول دارید عملکرد ضعیف تعدادی دولت مردان باعث نارضایتی تعدادی از مردم شده است، چرا کاری کرده‌اند که مردم باوری به قول‌ها دولتمردان و آمار‌های دولت ندارند مگر قرار نبود ۶۰ میلیون نفر ایرانی در مرحله اول کمک معیشتی پرداخت شود بین مردم بیایید تا بدانید از هر ۱۰ خانواده ۸ خانواده یارانه کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و کسی نیز پاسخگوی نیست.

بیگلری اضافه کرد: جناب آقای روحانی، با توجه به افزایش غیر کارشناسی قیمت بنزین و کالا‌های اساسی زندگی برای قشر متوسط و پایین جامعه بسیار سخت شده است حداقل کمک معیشتی آن‌ها را پرداخت کنید هرچند متاسفانه دولتمردان با زرنگی خاص در حیاط مجلس می‌اندازند، معمار کبیر انقلاب فرمود که مجلس در راس امور است، اما امروز نمایندگان مجلس سیبل کم‌کاری دولت و مدیران شده‌اند. هر جایی نیز که اقدامی با پیگیری و فشار نماینده صورت می‌گیرد گفته می‌شود که دولت آن را انجام داده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رای دیوان عدالت مبنی بر رد بومی گزینی، بیکاری جوانان، تورم، معیشت سخت مردم و تمامی مشکلات جامعه را به نا حق به نمایندگان مردم در مجلس ارتباط می‌دهند، سرکشی مسئولین به روستا‌ها به حداقل خود رسیده است، برای جلوگیری از حاشیه نشینی توجه به روستا‌ها به ویژه آسفالت کرده جاده‌ها، آب‌شرب، گاز رسانی، فاضلاب، طرح هادی، اینترنت، اشتغال خانگی، توجه به کشاورزان، افزایش قیمت گندم و محصولات کشاورزی و توجه به دامپروران لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: چند کار اساسی و زیربنایی انجام دهد و کاری کنید که مهخاجرت معکوس به روستا‌ها داشته باشیم، زیرا بسیاری از مشکلات با این سیاست حل می‌شود، آقای رئیس جمهور، وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و کشور درست است که همه ما می‌دانیم در انتخابات تخریب نشان از ترس از رغیب است و در هر انتخابی که باشد تخریب اعلام باخت رغیب است، اما برای برای دفاع از حقوق شهروندی و آداب و اخلاق ایرانی و اسلامی بیایید برای فضای مجازی تدبیری در نظر گرفته و آن را شناسنامه دار و کنترل نمایید در غیر اینصورت کشور فرزندان و آیندگان ما آسیب جدی می‌بینند.

بیگلری، گفت: فضای مجازی امروزی تبدیل به پایگاه اجیر شدگانی شده است که با تخریب، تهمت و دروغ ناامیدی و یاس را در جامعه ترویج می‌کنند و باتوجه به نبود سازوکار مشخص تریبونی برای بدخواهان نظام، انقلاب و مسئولان شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم سقز و بانه خدای بزرگ را شاکرم که با تمام سختی‌ها، مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در این مدت وکالت خود شاهد به سرانجام رساندن پروژه‌های زیادی در سقز و بانه بودیم که تمام مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری که من را یاری کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی، اضافه کرد: اتمام بیمارستان ۲۳۵ تخت خوابه سقز، بیمارستان ۹۶ تخت خوابه رازی بانه، درمانگاه تامین اجتماعی بانه، سد چراغ ویس سقز، سد عباس آباد بانه، کترگگذر سقز، تصویه خانه بانه، جاده سقز-مریوان، فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه، کارخانه سیگار سقز، گازرسانی به روستا‌های بانه و سقز، MRI سقز، تجهیزات پزشکی لاپراسکوپی، ماموگرافی، سی تی اسکن، سونوگرافی و تامین چندین دستگاه آمبولانس برای بیمارستان‌های سقز و بانه، اتمام و افتتاح سد بانه، استخر کاوه سقز، چندین سالن ورزشی در سقز و بانه، اتمام چهار خطه نمودن جاده سقز-ایران‌خواه، تغییر کاربری ۴۳۳ هکتار زمین در بانه و ۲۹۵ هکتار در سقز، حل مشکل قسمت عمده‌ای از اراضی ملی سقز، آسفالت جاده چندین روستا در سقز و بانه، آنتن دهی موبایل و اینترنت در چندین روستای بانه و سقز، هتل ورزشی سقز، سالن ۱۲۰۰ نفری بانه، توسعه بیمارستان تامین اجتماعی سقز، چهار خطه شدن جاده بانه سقز و سقز بوکان تا سه سال آینده از جمله اقدامات انجام شده در دوره نمایندگی اینجانب بوده است.

بیگلری خاطرنشان کرد: در سال آینده عملیات ساخت راه‌آهن میاندوآب به سقز شروع می‌شود و مهمتر از همه فرودگاه سقز که آرزوی دیرینه مردم استان کردستان و بخشی از استان آذربایجان غربی بوده سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: وزیر آموزش و پرورش، امروز شاهد آن هستیم که طرح رتبه بندی معلمان شامل بازنشستگان نشده، لازم است که بازنشستگان نیز از این مزایا برخوردار شوند، امیدوارم رئیس جمهور برای یک. سان سازی حقوق بازنشستگان نیز چاره اندیشی کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنان که بار‌ها اعلام کرده م رای دیوان عدالت مبنی بر رد بومی گزینی کاملا به زیان مناطق محروم است، زیرا غیر بومی‌ها حق بومی‌ها را پایمال می‌کنند و از همان روز‌های اول به دنبال انتقالی هستند، برای بیمارستان سقز، تویسرکان همدان و چندین شهر دیگر مشکلات جدی داریم به همین دلیل به توجه به تصویب یک فوریت طرح در صحن علنی در مجلس درخواست داریم به کارگیری افراد پذیرفته شده غیر بومی به تعویق افتد تا حق متقاضیان سقزی ضایع نشود، ضمنا سایر دستگاه‌ها سه برابر ظرفیت پذیرش کرده‌اند، اما تنها وزارت بهداشت و درمان برابر نیاز نیرو معرفی کرده که انتظار داریم این موضوع اصلاح شود. احتساب سنوات دو سال بهورزی نیز خواسته جدی نمایندگان است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: بازگشایی بازارچه‌های مرزی سقز و بانه بهترین محل برای دور زدن تحریم‌ها هستند که باید در این زمینه تسریع شود.

موشک باران پایگاه هوایی آمریکا اقتدار ایران را به نمایش گذاشت

احمد انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان درخانه ملت در نطق میان دستور خود گفت: سرزمین مردان بزرگ و نام آور، فاتحان اروند و رزمندگان دلاور لشکر ۴۱ ثارالله و کاروان‌های به یاد ماندنی کمک‌های مردمی به جبهه‌ها، خون سردار سپهبد شهید سلیمانی توانسته است شکستی بزرگ بر استکبار جهانی وارد سازد، بی شک ترور ناجوانمردانه سردار آسمانی توسط تروریست‌های دولتی و بین المللی زوال آمریکا را کلید زد.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفته بودیم دوران بزن و در رو تمام شده است، افزود: انتقام سخت و موشک باران پایگاه هوایی آمریکا اقتدار ایران را به نمایش گذاشت، این اقتدار ثبات در منطقه و ثبات در اقتصاد کشور را به ارمغان خواهد آورد، شلیک ایران به قدری قدرتمند بود که زبان توییت‌های ترامپ را به فارسی تبدیل کرد، امید است در ادامه ترامپ بیش از پیش به راه راست هدایت شود.

وی ادامه داد: خون سردار اتحاد و پویایی برای انقلاب به ارمغان آورد و دراین فصل تازه بایستی همه ایرانیان در زیر چتر انقلاب و رهبری برای اعتلای این مرز و بوم هم افزایی نمایند، اتحاد و همدلی یکی از توصیه‌های همیشگی این سردار آسمانی در دیدار با ایشان بود که همیشه آویزه گوش‌مان باشد، به کشور‌های منطقه توصیه می‌کنم معقولانه‌تر رفتار کرده و به حضور آمریکا در منطقه پایان دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی با تسلیت حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی و همچنین جان باختن مهمانان سردار آسمانی در مراسم خاکسپاری شهید سلیمانی به خانواده‌های آن‌ها گفت: باید سعی شود دیگر شاهد چنین مصیبت‌هایی نباشیم. باید مقاومت کرد، اما سهم و فشار اصلی بر دوش مردم است، برای مقاومت توانمند سازی اقتصاد و افزودن بر توان مقاومتی مردم ضرورت دارد، اما با شرمندگی نتوانستیم آنچنان که باید بر توان و قدرت مردم اضافه کنیم و مردم از پوست و استخوان خود دارند برای نظام و کشور مایه می‌گذارند.

انارکی تاکید کرد: بی شک این مردم لایق بهترین‌ها بوده و اگر اندکی از مدیریت جهادی سردار رشید اسلام در رگ‌های نظام مدیریتی کشور جاری شود رشد و توسعه متوازن و همه جانبه در انتظار این کشور خواهد بود، نظام مدیریتی کشور در حوزه اقتصاد عملکردی مناسب نداشته است و باید اثربخش تر، هم افزاتر، منسجم‌تر و جهادی‌تر عمل کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تشکر از وزیر نیرو به دلیل اقدامات صورت گرفته در حوزه آب و برق حوزه انتخابیه، از ستاری معاون علمی رئیس جمهور نیز به دلیل حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان قدردانی کرد.

انارکی خطاب به وزیر تعاون گفت: با توجه به درخواست هر روزه مردم تقاضای وصل مجدد یارانه معیشتی این گروه از خانوار‌ها را دارم تا سریع‌تر این اقدام صورت گیرد، زیرا مردم منتظر و نیازمند آن هستند، در بحث تبصره ۸ قانون بودجه ۹۸ که باعث شد صادرات محصولات کشاورزی به ویژه پسته کاهش شدید پیدا کند در حالیکه ۲۵ استان کشور تولید کننده پسته هستند ضرورت دارد دولت و نمایندگان اجازه دهند صادرکنندگان محصولات کشاورزی ارز خود را از هر طریقی آن هم در شرایط تحریم وارد کنند.

وی خطاب به رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش خواستار حل مشکل فرهنگیان شد و افزود: برای حل مشکل فرهنگیان باید به صورت جدی آستین بالا بزنید، بحث رتبه بندی معلمان که خوشحالی آن‌ها بود امروز به غصه بدل شده است، دولت محترم اگر نیاز به وضع یا اصلاح قانون دارد مجلس را در جریان بگذارد تا اصلاحات لازم انجام شود.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بداخلاقی‌ها در ایام انتخاباتی گفت: همگان باید بداخلاقی‌ها را کنار بگذارند، زیرا همین تندروی‌ها است که کشور را به این جا رسانده است. /۸۵۶/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
خون سردارمون حتی با ریختن خون ملعونی مثل ترامپ هم جبران نمی شه.خدا خودش تقاص بگیره که عادلترینه و آگاه به همه چیز
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
خدا حفظت کنه حاج احمد حمزه انشاالله ترامپ رو به درک واصل خواهیم کرد و خون شهید سرافراز اسلام و مسلمین و مظلومان جهان حاج قاسم سلیمانی پایمال نخواهد شد . خوب حرف میزدی ولی حیف اون اصلاح طلب های بی خاصیت مجلس که مدام تذکر میدادند و نگذاشتند حرفهات خوب و واضح شنیده بشه .
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
ترامپ یک شخصه و با کشتن اون هیچ دردی دوا نمیشه! ما باید با اون تفکر و اون سیاست های مخربشون مقابله کنیم نه کشتن یک شخص که وجهه جمهوری اسلامی رو هم خراب کنه
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
درمقابل خدا حتما تقاص پس میده چون هیچ کس مثل حاج قاسم از خون خدا ودر دفاع از حرم اهل بیت دفاع نکرد .
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
یک میلیون دلار خرج محرومین جنب استان کرمان بکن اقای نماینده از محرومیت خارج بشن انتقام سپهبد وظیفه تک تک هر ایرانی است نیازی به جایزه نیست
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
ان شاءالله ببینم سر این ملعون خبیث رو جدا از تنش.تا حالا تو عمرم برای دشمنان خودم اینطور نخواسته بودم هر چند این ترامپ ملعون الان دشمن خونی همه ماست.درود بر شرف هر کسی ک این لیاقت نصیبش بشه و سر این خبیث کثیف رو از تنش جدا کنه.الهی هر ثانیه ی زندگی ش با زجر و نفرین باشه دلی از ما سوزاند ک تا حالا تجربه نکرده بودیم وعجیب ک این داغ میل ب سرد شدن ندارد. خدایا برسان منتقم خون ابا عبدالله الحسین علیه السلام را
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
احسنت درودبه شرف این نماینده هرایرانی فقط یک دلارکمک کندنهایت ده میلیون نفرمیگیم خردسال وزیرخط فقربنده که یه خانواده ۴نفری هستم به واالله ۴دلارکمک میکنم انشاالله حداقل پولی برابر۵۰میلیون دلارجمع بشه فکرکنم برای ۵۰میلیون دلارخودوزیردفاع آمریکادستورقتل این ترامپ بده ماهمه حاج قاسم هستیم ای آمریکایی لجن..
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
سلام من تا حالا فکر میکردم حاج قاسم فقط متعلق به ما کرمانیادارد عراق رفتم گفتن کجای هستی گفتم کرمانی خیلی تحویل گرفتن به خودم بالیدم یک هفته پیش که افتخاری رفته بودم برای مراقبت از مردم که برای زیارت نیامدن دیدم چند نفر از عراق از طالقان تبریز اصفهان قوم از تمام کشور آمده بودند چند تا خانم شهرستانی التماس میکردن که.بزاریم فقظ کارهای داربست فلزی شب تا صبح بشیننددعا بخونندتازه فهمیدم حاجی مال ما نبود حاجی تمام دنیا میخواستند من خبر نداشتم من خواب بودم تازه فهمیدم کی بود و چی شدی باید درد دلم بود
0
0